(Hoe) moet je duurzaamheid communiceren?

Stel je bent recreatie-ondernemer. En je bent bezig met duurzaamheid.
Moet je dat dan communiceren of niet? En zo ja, hoe dan?

Studenten van Breda University of Applied Sciences gingen voor ons aan de slag. En daar zijn we heel blij mee, want dit is een thema waar recreatie-ondernemers best mee worstelen.

Dit zijn alvast 5 van hun tips:

  1. Communiceer on the spot, dus bijvoorbeeld bij je toilet met regenwaterspoeling zelf, dus op die plek.
  2. Gebruik beeld/vorm naast tekst en wissel dat af.
  3. Communiceer vanuit een natuurlijk contact met je gasten, bijvoorbeeld met een rondleiding door je hotel.
  4. Benoem niet altijd de duurzaamheid zelf. Maar ook een bijkomend voordeel van een duurzame keuze. Een voorbeeld: omdat je geen voorverpakte koekjes meer hebt vanwege de hoeveelheid afval, bied je een koekje aan uit de trommel. Dit kun je ook communiceren als: huiskamergevoel, tijd en aandacht voor je gasten etc.
  5. Alle kleine beetjes helpen. Communiceer liever iets kleins dat leuk is, dan iets groots dat algemeen/nietszeggend is voor je gasten.

Wil je hiermee aan de slag, maar kun je wel wat hulp gebruiken?

Wij helpen 10 recreatie-ondernemers met concrete tips om duurzaamheid te communiceren. En dan op een manier die past bij jouw recreatiebedrijf.


Foto credits: door Evan Dennis voor Unsplash