Tijdens het Seminar meer poen door het goede te doen laten we zien hoe je verantwoorde keuzes maakt die óók goed zijn voor je omzet. Uitgangspunt is Sustainable Development Goal 12: verantwoorde consumptie en productie. En concreet op de doelen: voedselverspilling en afvalproductie verminderen.
Spreker Stijn Markusse vertelt hoe ze dit bij Boerschappen omarmen en omzetten naar hun strategie, zodat ze in 2030 klaar zijn voor Generatie Z. Want zoals Stijn zegt: ”Het goede doen wordt beloond met trouwe en loyale klanten.’ Nadat Stijn je al zijn geheimen heeft verteld, volgt een paneldiscussie met ondernemers uit de food, leisure, bouw en textiel.
Dagvoorzitter vandaag is Jetske Thielen; sociaal ingenieur, podcast-host en transitiemaker. Zij houdt het graag vlot en lekker concreet want als het om duurzaamheid gaat, hebben we volgens haar geen tijd te verliezen!
Programma | 15.00 – 17.00 uur
- Opening door dagvoorzitter Jetske Thielen,
- Stijn Markusse vertelt bevlogen over het ontstaan en het idee achter zijn bedrijf Boerschappen.
- Paneldiscussie met regionale ondernemers uit de food, leisure, bouw en textiel.
Wie zitten er in het panel?
Om het voor meerdere sectoren relevant te maken hebben we een divers panel waar we trots op zijn:
- Recreatieondernemer Piet van Beurden (Giardino D’Italia)
- Foodexpert Bregje Swinkels (013Food en Rabobank)
- Bouwondernemer Sjors van Gorp (A. van Liempd Sloopbedrijven)
- Textielondernemer: Eric Roosen (Healthy Seas Socks)
Ze beantwoorden al je vragen en schuwen de discussie niet. Dagvoorzitter Jetske Thielen zal de boel nog eens flink opstoken.
Waarom moet je hierbij zijn?
- Je krijgt inspiratie en ideeën om bewust te ondernemen én daarmee geld te verdienen.
- Je leert van het vallen en opstaan van andere ondernemers die hun verhaal vertellen.
- Je krijgt na afloop een concrete aanbieding om gratis een volgende stap te zetten.
- Je houdt hiermee je bedrijf actueel. Consumenten vragen vaker om verantwoorde producten en diensten en ook de overheid zal in toenemende mate druk gaan zetten om anders te ondernemen.
- Verantwoord ondernemen is een KANS voor marketing met behulp van storytelling. Als iets bomvol verhalen zit, dan is het wel de klimaatcrisis en jouw bewuste keuzes als ondernemer om iets positiefs te doen.
Schrijf je nu in
Ben je enthousiast? Schrijf je nu in bij Station 88!
Dit seminar wordt georganiseerd door Station88, Midpoint Brabant Circulair en Een Gezond Leisureklimaat en kun jij kosteloos bezoeken (waarde €195,-).
Fysiek én online
We bieden deze sessie fysiek en online aan. Geef bij je inschrijving aan hoe je wilt deelnemen aan de sessie. Je kunt ook eenvoudig intunen vanuit huis of je kantoor. Aanmelden is gratis maar niet vrijblijvend, we rekenen op je komst! Op locatie volgen we de RIVM-richtlijnen.